Śruby napędowe

Śruby napędowe dobierane są do konkretnych wymagań i mogą mieć od dwóch do 5 płatów.

JP Marine wraz z France Helices posiada ponad 30 letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji kompletnych linii wału.

Dobieramy i dostarczamy kompletne zestawy napędowe:

silniki
sprzęgła
skrzynie biegów
flansze
wały kardana
sprzęgła homokinetyczne
wały
smarownice
uszczelnienia
pochwy wału
śruby napędowe
dysze Korta
stery
anody

Każdy z elementów lub komplet – w zależności od wymagań klienta.

spdrtDo pobrania:
Linie wału, sprzęgła, śruby napędowe
(PDF 1,8MB)

Śruby napędowe dobierane są do konkretnych wymagań i mogą mieć od dwóch do 5 płatów. Maksymalna średnica pędników to 3m (klasa2) , klasa S do 1,5m. Materiał to stal nierdzewna 316L, cupro- aluminium, brąz.

sruby_jpmarine

Nasze układy napędowe znalazły zastosowanie w tysiącach jednostek:

• rekreacyjnych, żaglowych od 5 m do 100m mega jachtów,
• komercyjnych, łodzi patrolowych
• militarnych z prędkościami powyżej 70kn
• trawlerów rybackich, holowników w tym z dyszą Korta
• promów, tankowców, kontenerowców

W swojej ofercie posiadamy ponad 10 tys różnych rodzajów pędników:

 

Rozróżnia się cztery kasy dokładności wykonania śrub:

• Klasa S z tolerancją skoku +/- 1%
• Klasa 1 z tolerancją skoku +/- 1%
• Klasa 2 z tolerancją skoku +/- 2%
• Klasa 3 z tolerancją skoku +/- 5%

Różnica w efektywności pędnika pomiędzy klasą S a kasą 2 wynosi od 5-8 % , co w bezpośredni sposób przekłada się na zużycie paliwa i osiągi. Nasze śruby wykonane są w kasie S

IMG_4082

W swojej ofercie posiadamy dodatkowo opatentowane trymowane napędy powierzchniowe o najwyższej z wszystkich rodzajów napędów efektywności. Niektóre z naszych instalacji systemów powierzchniowych pracują już ponad 20 lat. Więcej na temat napędów powierzchniowych tutaj

sds

Serwis

serwis

Naprawa śrub napędowych z wyważaniem dynamicznym (poza śrubami typu Bravo czy Alpa).

Identyfikacja miejsc powstawania wibracji – unikalne oprzyrządowanie pozwala w szybki sposób ustalić, które z miejsc odpowiedzialne jest na niekorzystne drgania (analiza harmonicznych).

Obliczenia

Każdorazowo prosimy klienta dla weryfikacji o podanie danych doborowych.

Jako jedyni gwarantujemy osiągi jednostek.
Posiadamy rozbudowaną i nowoczesną bazę projektową do oceny poziomów rezystancji kadłubów, sprawności układów pośrednich i napędów.
Umożliwia to rzetelną ocenę możliwości i właściwy dobór układu jednostka napędowa – pędnik.

Dane wejściowe do kalkulacji śruby napędowej

Długość linii wody LWL
m
Maksymalna szerokość linii wody BWL
m
Zanurzenie maksymalne
m
Zanurzenie użytkowe
m
Ilość silników
mszt
Moc jednostki napędowej
HP
Maksymalne obroty silnika RPM
rpm
Przełożenie skrzyni biegów

Dodatkowe odbiory z silnika, skrzyni biegów - PTO
Masa użytkowa jednostki
ton
Masa maksymalna
ton
Zakładana prędkość
kn
Średnica aktualnej śruby
"
Skok aktualnej śruby
"

Adres e-mail:

Informację dodatkowe:

Wszystkie wyroby posiadają aprobaty towarzystw klasyfikacyjnych takich jak Bureu Veritas, Lloyd’s, RINA, ABS, CCS